Den unge norske tenoren Kjetil Støas repertoar består av flera ikoniska operaroller, som Rodolfo i La bohème, Calaf i Turandot, Radames i Aida och Pinkerton i Madame Butterfly.
Säsongen 21/22 debuterade han som Cavaradossi i Tosca på operan i Kristiansund, som Don Carlos i Verdis opera på Folkoperan i Stockholm samt som Radames i Otello på Opera Hedeland. Han framträdde även tillsammans med Trondheim Symfoniorkester i en konsertversion av operan Fredkulla av den norska kompositören Martin Andreas Udbye och i en julturné i Sverige.
Bland de senaste framträdande kan nämnas Macduff på Operan i Kristiansund, tenorpartiet i operan Borregaard på Sarpsborg Scene, Norge, Tamino i Trollflöjten på Opera på Skäret, Calaf i Turandot på Folkoperan i Sverige, Rodolfo i La bohème på Operan i Kristiansund och i Vestfold, Tormod Kolbrunarskald i den norska produktionen Spelet om Heilag Olav i Stiklestad, Norge och i KibergOdyssén med NordNorsk Opera och Symfoniorkester.
Andra roller och engagemang: Zinovij Borisovich Izmailov i Lady Macbeth of Mtsensk, Monostatos i Trollflöjten, Messagero i Aida, Shepard i Oedipus Rex och 4:e juden i Salome, alla på Den Norske Opera og Ballet i Norge, Wagner i Mefistofele (Boito) på Trondheim Musikteater, Rodolfo i La bohème i en turnéproduktion med NorrlandsOperan och Riksteatern i Sverige, Kejsaren i Turandot med Trondheim Symfoniorkester i en konsertant uppsättning och Edwin i Die Csárdásfürstin på Oslo Operafestival. Kjetil deltog också i världspremiären av operan I Cancelliradens Dage (Ragnar Söderlind) på Ringsakeroperaen i Norge och i KibergOdyssén med NordNorsk Opera och Symfoniorkester.
Kjetil har en magisterexamen i opera från Institutionen för Opera (tidigare Operahögskolan) i Stockholm och en Master of Arts i musikföreställning NTNU från musikinstitutet vid Trondheim Conservatory of Music. Han har tilldelats flera priser och stipendier som Nord-Trøndelags Fylkes Kulturstipend och ett stipendium från Kungliga Musikaliska Akademien i Sverige.