Vår organisation
GöteborgsOperan AB är ett helägt bolag inom Västra Götalandsregionen. Här arbetar ca 500 årsanställda inom 90 olika yrken. Vi ger ca 350 föreställningar per år, för en kvarts miljon besökare. Vår vision är att bli ett av norra Europas ledande operahus.
Ekonomi
Ekonomiavdelningen innefattar ekonomi, lön, inköp & arkivering.
Facility Management
FM enheten ska ge organisationen förutsättningar att leverera den bästa upplevelsen till alla våra besökare.
Försäljning, näringlivssamarbete och kommunikation
Vi är länken mellan dig och allt som händer på GöteborgsOperan. Det är vi som ser till att du upptäcker oss, blir nyfiken på vad vi gör och besöker oss. Det är vi som hjälper dig när du handlar eller vill veta mer och som tar hand om dig när du väl är här – och efteråt.
HR
HR-avdelningens roll är att tillsammans med GöteborgsOperans chefer driva utvecklingen inom personalområdet.
IS/IT
IS/ IT inom GöteborgsOperan ska skapa ett modernt och effektivt administrativt stöd för alla medarbetare.
Scen
Inspicienter, scenmästare, teatertekniker och operatörer ser till att allt som ska ske på scenen sker i rätt ögonblick.
Kostym, mask och påkläderi
Vi tillverkar, ändrar och hanterar allt som våra artister har på sig på scenen när du besöker oss.
Projektavdelningen
Vår huvuduppgift är att leda och administrera GöteborgsOperans produktioner, det vill säga de uppsättningar som vi spelar på våra scener och turnéer.
Tekniska produktionsledare, region, turné
Tekniska produktionsledare ansvarar för att en uppsättning tillverkas enligt det konstnärliga teamets idé, och tas om hand på rätt sätt efter att sista föreställningen har spelats.