Bakgrund
GöteborgsOperan är ett bolag inom Västra Götalandsregionen. Vår ekonomiavdelning består av en avdelningschef, 2 controllers och 3 redovisningsekonomer varav en som nu valt att gå i pension.
Vi söker en ersättare som kommer att ha sitt fokus på leverantörsreskontra men också bistå i andra redovisningsuppgifter. Anställningen är tidsbegränsad då vi avser att införa e-faktura. Anställningen avslutas 2025-09-30.
Vi hanterar ca 900 antal fakturor/inköp i månaden från olika delar av världen. Vi arbetar i VGR:s system Raindance.
Huvudsakliga ansvarsområden
- Löpande bokföring
- Kund-och/eller leverantörsreskontra
- Avstämningar
- Deltaga i månads-, delårs samt årsbokslut
- Ta aktiv del i arbetet med intern kontroll
- Övrigt förekommande arbetsuppgifter inom avdelningen
Kvalifikationer
- Gymnasieutbildning inom ekonomi eller motsvarande.
- Ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är en fördel om du har arbetat med e-faktura eller Raindance.
- Svenska och engelska i tal och skrift.
Egenskaper
Du är noggrann, strukturerad och analytisk. Du behöver kunna hantera arbetstoppar och har ett gott humör även vid oklarheter i tex fakturor. Du har många kontakter, både inom och utanför avdelningen, och behöver därför ha en god kommunikativ förmåga. Du är prestigelös och bidrar till ett positivt samarbetsklimat.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Sista ansökningsdag 2025-03-18